The Best of Hans Zimmer – Part II

Zestawienie utworów Hansa Zimmera – Część 2

hans-zimmer-1337008533-hero-wide-0

Druga i ostatnia zarazem część naszego (Klapserki z bloga Apetyt na Film oraz mojego) zestawienia ulubionych utworów, jakie stworzył w karierze Hans Zimmer, zaczyna się od 2004 roku.

Wtedy to nasz ukochany Niemiec miał już ugruntowaną pozycję w Hollywood, po tym jak „Gladiatorem” niemalże zrewolucjonizował sposób pisania muzyki do epickiego kina. I takiego właśnie kina, kina z rozmachem, znajdziemy najwięcej w niniejszym wpisie: „Piraci z Karaibów”, Batmany w reżyserii Christophera Nolana, zrobione za duże pieniądze seriale „Biblia” oraz „Pacific”, niezwykle oryginalna i muzycznie porywająca „Incepcja”, ekranizacje komiksów „Niesamowity Spider Man 2” oraz „Człowiek ze stali”. Ale i to nie wszystko – znajdziecie tu także muzykę z reklamy oraz mniejsze produkcje Rona Howarda, takie jak „Wyścig” czy „Frost/Nixon”, nie mniej ciekawe od ścieżek do wielkich blockbusterów. Ostatnie lata to okres zdecydowanie największej świetności Hansa Zimmera.

Niektórzy mogliby zarzucić okazyjną powtarzalność kompozytora w kwestii melodyjnej, to jednak nie sposób nie zauważyć niejednokrotnie eksperymentatorskiego podejścia Zimmera do sprawy. Orkiestra złożona w całości z 12 perkusji („Człowiek ze stali”) , Uwertura W. Tella w formie przygodowej fanfary („Jeździec Znikąd”), stosowanie dubstepu i wykorzystywanie tematów powstałych na potrzeby piosenek filmowych („Niesamowity Spider Man 2”), eksperymenty dźwiękowe w trylogii „Batmana” (skrzydła nietoperza zawsze na rozpoczęcie filmu, masywne brzmienie linii tematycznej osiłka Bane’a, oparcie całego motywu Jokera na jednej, atonalnej nucie).

Dla mnie Hans pozostaje przede wszystkim prawdziwym mistrzem pisania pod sam film. Oglądając obrazy w klnie, człowiek czuje, że muzyka porywa go w podróż, jaką przechodzą główni bohaterowie. Zastosowane przez Zimmera środki sprawiają, że muzyka kompozytora ma zdolność do budowania całych światów: spójnych i w pełni integralnych z światem samego filmu, jaki powstał w głowie reżysera.

Jak już wspomniałem w poprzednim wpisie, pod koniec września maestro przybywa do Polski, aby zaprezentować nam m.in. muzykę do „Gladiatora” w trakcie seansu na żywo oraz koncertową suitę z „Incepcji”. A wszystko oczywiście w ramach tegorocznej edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. Czy może być lepsza zachęta, aby pojawić się w tym czasie w Mieście Królów?

Klapserce (której bliźniaczy wpis znajdziecie tutaj: KLIK) serdecznie z tego miejsca dziękuję za współpracę przy tworzeniu tej listy i za wiele różnych dyskusji (w tym tych w trakcie Zjazdu Blogerów) a Czytelników zachęcam do odsłuchu i oczywiście, poznawania muzyki Hansa Zimmera.

(2004)

Woad to Ruin (Król Artur)

(2005)

Molossus (Batman: Początek)

(2006)

Kraken (Piraci z Karaibów. Skrzynia Umarlaka)

(2007)

Up is Down (Piraci z Karaibów. Na krańcu świata)

(2008)

Why so serious? (Mroczny rycerz)

Reaserch montage (Frost/Nixon)

Main Theme (Through The Wormhole)

(2009)

160 BPM (Anioły i Demony)

(2010)

Mombasa (Incepcja)

Time (Incepcja)

Honor (Pacific)

(2011)

Rango Suite (Rango)

My Fist Finger For Justice (Kung fu Panda 2)

The End? (Sherlock Holmes: Gra Cieni)

(2012)

Imagine The Fire (Mroczny Rycerz Powstaje)

Faith (Biblia)

(2013)

Lost but won (Wyścig)

Finale (Jeździec znikąd)

What Are You Going To do When You’re not Saving The World (Człowiek ze stali)

(2014)

My Enemy (Niesamowity Spider Man 2)

Reklamy

One thought on “The Best of Hans Zimmer – Part II

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s