Podsumowanie roku 2010

Podsumowanie roku 2010


Dzisiaj zamiast recenzji, jak to tradycyjnie co roku, wpis okolicznościowy, podsumowujący wydarzenia filmowe minionego roku. Czyli wszystko co najlepsze i najmniej ciekawe przewinęło się przez nasze ekrany. Postaram się streszczać, stąd przejdę może od razu do meritum. So- here-we-go:

TECHNIKALIA:

Najlepsze efekty specjalne:

1. Incepcja

2. The Social Network

3. Książę Persji.

4. Istota

5. Kick-Ass

Najlepszy montaż:

1. Incepcja (!)

2. Social Network

3. Niepowstrzymany

4. Pogrzebany

5. Legendy Sowiego Królestwa

Najlepsze zdjęcia:

1. Wenecja

2. Incepcja

3. Harry Potter i Insygnia Śmierci cz.1

4. Social Network

5. Ondine

Najlepsza muzyka:

Jeśli chodzi o muzykę, to zamiast na sucho wymieniać tradycyjnie tytuły/autorów/albumy, po prostu podziele się niejako „na żywo” czego mi się najlepiej słuchało w tym roku. Zapraszam do odsłuchania (najlepiej porządnie podkręćcie głośniki):

12 NAJLEPSZYCH SCEN ROKU (bez kolejności wartościującej)

1. (Porażająca!) 25 minutowa rozmowa więźnia z księdzem („Głód”)

2. Szkolenie Ariadne na ulicach wyśnionego Paryża („Incepcja”)

3. Taniec Harrego z Hermioną („Harry Potter i Insygnia Śmierci, cz.1)

4. Futbol na polu minowym („Bazyl. Człowiek z kulą w głowie”)

5. Pierwsza scena;  spotkania w barze głównego bohatera z dziewczyną , w „The Social Network”

6. Pełna sekwencja ucieczki zabawek z przedszkola „Toy Story 3”

7. Animacja o Trzech Braciach „Harry Potter i Insygnia Śmierci”

8. Rozmowa o kinie z Tildą Swinton („Limits of Control”)

9. Finał „Pogrzebanego”

10. spotkanie z kolejnymi Rabinami („Poważny człowiek”)

11. Wilk  unoszący łapę do góry („Fantastyczny Pan Lis”)

12. Kartki fruwające w powietrzu („Autor Widmo”)

NAJBARDZIEJ ODJECHANE POMYSŁY ROKU

1. Nastolatki (i Nicolas Cage :O) jako superbohaterowie („Kick Ass”)

2. Pociąg jako Czarny Charakter („Niepowstrzymany”)

3. Film NAPRAWDĘ o facecie z kulą w głowie (i kilku innych dziwolągach) – „Bazyl”

4. Hellen Mirren STRZELA z karabinu („RED”)

5. Film o ….ziemniaku w waginie („Gorzkie mleko”)

6. Klątwa jako wynik zemsty na bezdusznej biurokracji! („Wrota do piekieł”)

7. Przez (prawie) cały film bohaterowie śpią w samolocie :( („Incepcja”)

8.  Bardzo Subtelne Obśmianie Zmierzchu w najnowszym „Potterze”.

NAJWIĘKSZE ROZCZAROWANIA ROKU 2010

1. Jak wytresować smoka

Bo miejsce w top250 imdb, piejący z radochy krytycy i widzowie, wskazywałoby narodziny nowego dziecięcego klasyka-  a tymczasem dostałem film wypełniony po brzegi kliszami, patosem i rąbanką. Nieco szkoda, animacja ma dzisiaj ogromne możliwości, co zresztą kilka tytułów tego roku znakomicie pokazało, a „Smok” to zaledwie, jeszcze jedna, rozciągnięta w czasie, dobranocka.

2. Agora

Bo to ładne hollywoodzkie niemalże widowisko, ale niewiele więcej. Zabrakło konkretnej dyskusji religijnej, zamiast tego dostajemy symboliczne i nudnawe obrzucanie się kamieniami w te i wewte. Moim zdaniem, Gibsonowskie „Apocalypto” znacznie lepsze.

3. Samotny mężczyzna

Piękne zdjęcia i oszałamiająco ponętna muzyka, to dużo za mało na kino. Nawet świetna , precyzyjna rola Colina Firtha nie ratuje tego nieudanego eksperymentu , w którym powiela się przez cały film głupi stereotyp geja jako zadbanego czyścioszka, a zapomina o dramacie człowieka, dla którego samotność powinna być wszystkim, co aktualnie posiada.

4. Różyczka

Po najlepszym polskim filmie w Gdyni, można by się jednak trochę spodziewać. A tymczasem „Różyczka” to otchłań przeciętniactwa- dająca się oczywiście oglądać, ale nie przynosząca zbyt wielu wrażeń.

5. Nostalgia Anioła

Po Jacksonie jakby potop- gdzie ten energiczny facet, który potrafił zrobić 3 godzinny film i ani przez chwilę nudzić? „Nostalgia”  oczywiście ma swoje zalety, ale w większości i tak pozostaje rozlazłym , nie przemyślanym filmidłem z błahym przesłaniem.

Najgorsze filmy roku 2010

No comment ;)

1. Ciacho

2. Jedz, módl się i kochaj

3. Wciąż ją kocham

4. Artur i Zemsta maltazara

5. Ostatni Władca Wiatru

10 Najlepszych żeńskich ról roku

1. Olivia Williams („Autor Widmo”)

2. Olga Frycz („Wszystko, co kocham”)

3. Chloe Moretz („Kick Ass”)

4. Mo’Nique („Precious”)

5. Saoirse Ronan („Nostalgia Anioła”)

6.  Carey Mulligan („Była sobie dziewczyna”)

7. Meryl Streep (głos: „Fantastyczny Pan Lis”)

8. Rachel Weisz („Agora”)

9. Katie Jarvis („FishTank”)

10.   Tilda Swinton („Jestem miłością”)

10 Najlepszych męskich ról roku

1. Jesse Eisenberg („The Social Network”)

2. George Clooney (głos: „Fantastyczny Pan Lis”)

3. Michael Stuhlbarg („Poważny człowiek”)

4. Nicolas Cage („Zły porucznik”)

5. Michael Fassbinder („Głód”)

6. Leonardo Di Caprio („Incepcja”)

7. Sam Rockwell („Moon”)

8. Stanley Tucci („Nostalgia Anioła”)

9. Mateusz Kościukiewicz („Wszystko, co kocham”)

10. Andrew Garfield („The Social Network'”)

NAJLEPSZA REŻYSERIA

1. Christopher Nolan (Incepcja)

2. Ethan And Joel Coen (Poważny człowiek)

3. Roman Polański (Autor Widmo)

4. Werner Herzog („Zły porucznik”)

5. David Fincher („Social Network”)

6. Steve MC Queen („Głód”)

7. Wes Anderson („Pan Lis”)

8. David Yates („Harry Potter i Insygnia Śmierci, cz. 1”)

9. Sam Raimi („Wrota do piekieł”)

10. Asghar Farhadi („Co wiesz o Elly?”)

Największe filmowe zaskoczenia roku


1.Niepowstrzymany

Tony Scott nakręcił najszybszy film roku- 100 minut kina akcji bez przystanku, stacji i dworców, za to z pędzącym pociągiem w roli największego czarnego charakteru roku. Dawno nie było w kinie takiego poczucia prędkości (PKP do lamusa!) i dawno nie było to tak dobrze zrobione, jak tu. Na raz, ale warto.

2. Legendy Sowiego Królestwa

Bo to nie tylko najlepszy film Zacka Snydera w karierze, ale przede wszystkim kapitalny przykład epickiej, przygodowej animacji.  O bogactwie świata sów trudno nie pisać bez ślinotoku, a i sama historia nie jest wcale taka najgorsza, a co najmniej przyzwoita. W sumie teledysk- ale jaki!

3, Saga Zmierzch. Zaćmienie

Najlepsza , póki co, część sagi o zakochanych wampirach. Po mdławych i letnich poprzednikach tu nareszcie coś się dzieje- jakieś porządne walki, jakieś ciekawe retrospekcje z przeszłości bohaterów  i nieco ironii między wierszami. Oglądadło do obejrzenia i szybkiego zapomnienia po seansie (no chyba, że mówimy o ścieżce muzycznej).

4. Pogrzebany

Może i głupot fabularnych tu naprawdę sporo, może i kliszowych wątków typu EVILKORPO tu też za dużo, ale ostatnie 5 minut to mistrzostwo ekranowej dramy i sensacyjnego wręcz napięcia.  A wszystko – w jednej trumnie  i z jednym tylko aktorem.

5. Książę Persji

Energiczna, bardzo przyjemna filmowa bajka, z dwoma przepięknie wyglądającymi aktorami na czele i ciągiem bardzo fajnych dowcipów Alfreda Moliny.  Mike Nevell odkupił starodawne winy za czwartego „Pottera”.

No i w końcu przyszedł czas na…


MÓJ TOP 10 NAJLEPSZYCH FILMÓW ROKU 2010

(KLIK!)

10. Kick Ass


Idziecie na film, w którego tytule jest słowo „Dupa” i macie problem z przerysowaną do granic możliwości postacią dziewczynki z warkoczykami obcinającą kończyny bad guyom? Może to i dobrze, że niektórym się zachciało nagle dyskutować o moralności w kinie (najbardziej niemoralnym filmem na świecie jest imo Kevin sam w domu- widzieliście kiedyś takie stężenie dziecięcego sadyzmu w filmie familijnym?) ,bo technicznie obraz o nastolatkach-superbohaterach, jest zwyczajnie perfekcyjny i nie da mu się nic zarzucić.  Chcemy sequela!

9. Co wiesz o Elly?


Hitchcockowska  z ducha psychodrama, w której tabun różnych bohaterów głównie ze sobą dialoguje, acz jest to ten typ dialogu , który niesie za sobą sporo napięcia. Finałowa rozmowa dwojga głównych bohaterów , to cios prosto w twarz, udowadniający, że nawet tak odległa kinematografia jak irańska, potrafi przemawiać  przystępnym, uniwersalnym dla wszystkich, językiem. Oscara dla nich!

8. Mary i Max


Zachwycająca animacja, który sprzedaje nam historię  opowiedzianą z taką rozbrajającą  szczerością,że bez chusteczek może się u niektórych widzów nie obejść. Przyjaźń dziwolągów na odległość i  ich własny świat zawarty w kolejnych wysyłanych do siebie listach. Wyczekujcie wielu wzruszeń.

7. Zły porucznik


Werner Herzog nakręcił fabułę , a w roli głównej zatrudnił Nicolasa Cage’a, jako porucznika na wiecznym haju.  Film chwieje się od masakrycznego kiczu do arcydzieła, nie wychodząc z tej cieniutkiej linii ani na moment. Pastisz? Zgrywa? Głupota? Może i wszystko na raz, ważne  , że ogląda się kapitalnie i chce się więcej.

6. Fantastyczny Pan Lis


Wes Anderson zrobił sobie  animację, ale przy okazji nie zapomniał kim jest i jakie kino tworzy na co dzień. „Pan Lis” to rzeczywiście ewenement, jeśli chodzi o kino autorskie, ale tez świetna zabawa- szalona historia pewnej całkiem (nie)fantastycznej rodziny z jego głową- Panem Lisem- na czele, która niejednego z pewnością zaskoczy, rozbawi i poruszy. UWAGA: Chyba najgenialniejszy dubbing EVER.

5. Poważny człowiek


Braci Coen uwielbiam i to się chyba nie zmieni już nigdy. „Poważny człowiek” to niesamowita wizja apokalipsy jednego człowieka,  która stanowi najgłębszy, najmądrzejszy i najbardziej zaskakujący fabularnie film, jaki oglądałem w tym roku.  Oglądałem dwukrotnie i jeszcze wrócę nie raz na pewno.

4. Autor Widmo


Po anemicznym i nudnawym „Oliwerze Twiście” i wszystkich możliwych aferach, Polański oddał nam dzieło, które miłośników kina wprawia w zdumienie- jakby Hitchcock nagle ożył i powrócił do tego, w czym jest najlepszy.  Trzymająca cały czas w napięciu historia, w której nie o wybuchy i pościgi, ale raczej o drobne szczegóły tworzące klimat, cały czas chodzi. Old School!

3. Głód


Najlepszy debiut dekady? M. Fassbinder daje nam kreację swojego życia (pełną porażającego wprost poświęcenia aktorskiego) , a Steve Mc Queen pokazuje, że warsztat filmowy ma w małym palcu. Wstrząsająca historia oparta na prawdziwych wydarzeniach, po której długo nie mogłem się podnieść z fotela.

2. Toy Story 3


Pixar udowodnił tym filmem, że nie tylko wyprzedza swoją konkurencję u Dreamworksa- on go pożera na  śniadanie.  Nie widziałem takiego szacunku wobec postaci w żadnej hollywoodzkiej animacji tak samo, jak nie widziałem wcześniej filmu, który byłby z taką wizjonerską biegłością przystępny na tym samym poziomie dla widza w każdym wieku. Kapitalnie poprowadzona narracja i tony emocji w ostatniej kwarcie seansu.

1. Incepcja


Rzadko kiedy takie popkulturowo-filmowe eventy dorównują swojej reputacji, ale gdy za kamerą stanął Christopher Nolan, tym razem musiało być inaczej.  To ekranowe cacko cieszy, bawi i  pobudza intelektualnie, jednocześnie celebrując magię kina w dość osobliwy dla siebie sposób. A i nakręcone, wyreżyserowane i poskładane jest to tak, że po prostu głowa mała. Arcydzieło!

Myślicie, że to już wszystko? Nie, czeka Was jeszcze moja lista najbardziej oczekiwanych filmów roku 2011 i oczywiście garść świeżych kwiatków z archiwum wyszukiwarki :)

NAJBARDZIEJ OCZEKIWANE 2011

1. True Grit

2. 127 Godzin

3. Harry Potter i Insygnia Śmierci cz.2

4. Czarny Łabędź

5. Jak zostać królem

6.  The tree of Life

7. Baby są jakieś inne

8. Auta 2

9. Miasto złodziei

10. podobno ma wyjść w końcu  Silent Hill 2 (!!!!)

11. Piraci z Karaibów Na Nieznanych Wodach

12. Sherlock Holmes 2

No i zestaw kwiatków :)

film o maffi rodzinnej i narkotykach’
konkret dupy za darmo
kobiety silne jak superman
przystojny mądry bogaty
bajki disney z woda
największe poroża świata film
ładni nastolatkowie
czlowiek ktory gapil sie na kozy tadeusz
jakie było prawdziwe zakończenie w wyspie tajemnic
do kiedy zaćmienia leci w kinach?
rozywka z mamą
gra stara dinozaur kopuluje
jndiana dżąs
. trylogii piasków p2
ine bójmy się śnić z rozmachem
komedia z karlem podchodzą do niego i
niebieskie postacie avatar
co jest grane
to ja shrek
prosze o wytłumaczenie koncowki filmu incepcja
samowolka film jestem jak matka surowa matka
jak mam rozumiec sloo”edytuj” w poczcie
oglądaliście 9 song
od kiedy wyświetlają w kinach zaćmienie (napisane, po tym jak już dawno nie leci:< – red.)
„pan galaretka”
kadrai iš filmo ben-hur
wyświetl mi tytuły wszystkie sagi zmierzch
nie bójmy się śnić z rozmachem
październik. • • cały świat • • fani
jaden smith czy naprawde umie kung-fu
żołnierze film maly pawcio
incepcja jak zrobic totem
suwka angielskie
posuwanie teściowej
zebra marty w wolnym czasie
requiem for a dream trwający 4,18 min
wejście rusków w harrym potterze
filmy z 2010 roku na e
az poleje sie krew wersja dla osla
definicja słowa dom – konkret
filmiki ze zmutowanymi kosmitami ben 10
co to jest efekt incepcji
filmy jak kopulują koty
tytu tytuły filmów erotyczno-kostiumowyc
była sobie dziewczyna soundracki do piosenek
dlaczego wampiry nie zaproszony nie moze
animacje zle
jak w toy story 3 wejsĆ
toy story 3 co dalej czy będzie jeszcze
darmowe schematy widmo do roweru
incepcja przewróci sie
film o wybitnym chlopcu ktory byl z domu
jak sie pisze hannah montana od tyłu
pralka automatyczna
jak wejść do domu niepostrzeżenie
błędnie odczytałeś to co napisałam
chodzacy dom hauru
ludzie zyjacy z kula w glowie
galerianka milena jak ma naprawde na imię
rodzaje oscarów
o co chodzi w filmie wyspa tajemnic???
jak zrozumieć słowo że jakiś film to klasyka
roznice z znaczeniu słow kicz a obciach
kostiumowy film po czym się rozroznia
jak uzytkowac pila mechaniczna
opowiadania erotyczne pająka
największa dziwka na świecie
odcinek startreka z największą napierdalanką
jak piszemy wyraz podwórze
zdjecia kopulacji koz
„shit happens” and „ironia” and „cynizm” blog

pozdrawiam wszystkich noworocznie,

szymalan

21 thoughts on “Podsumowanie roku 2010

  1. Dużo tego wszystkiego ;)
    Ale uświadomiłem sobie przynajmniej jak wielu ważnych filmów minionego roku jeszcze nie widziałem. Kilka za to miłych niespodzianek znalazłem w tych rankingach na czele z drugim miejscem Olgi Frycz i George’a Clooney’a (!) w rankingach aktorskich :)
    Co do tego najważniejszego, to mnie nie zachwycił ani Głód, ani Autor Widmo, ale za to podzielam zachwyty nad Incepcją i Fantastycznym Panem Lisem :)
    Życzę wielu dobrych filmów w nowym roku :)
    Pzdr,
    Pawcio

    • Clooney był wspaniały jako Pan Lis (albo raczej był fantastyczny, hehe) i stąd dziwi mnie, że się go tak pomija , w ogóle aktorów dubbingowych- stąd postanowiłem wyróżnić ich u siebie :)
      Dzięki i również życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku (nie tylko w kinie) :)
      pozdrawiam

  2. Ja w ubiegłym roku zaliczałem głównie klasykę, z nowymi filmami nie byłem na bieżąco, dlatego nie próbowałem stworzyć takiego zestawienia. Pocieszyłeś mnie tym, że „Incepcję” wstawiłeś na pierwszym miejscu, dzięki czemu mam świadomość, że widziałem w kinie najlepszy film ubiegłego roku :)

    Nie oglądałem „Zaćmienia”, ale wyrażenie „retrospekcje z przyszłości” brzmi jak oksymoron i może być błędem, należy też poprawić „Trire Grit” na „True Grit”.

    Pozdrawiam.

  3. Zaskoczyłeś mnie tym, że umieściłeś w niektórych kategoriach „Złego porucznika”, dla mnie jest to czarny koń minionego już roku. Oczywiście, film niedoceniony, ale dla mnie jest to jazda na maksa. Sama w ostateczności nie wiedziałam, czy scena z odcinaniem tlenu starszym paniom, ma mnie przerazić, czy rozśmieszyć? Ale summa summarum, jest to film niewątpliwie wart obejrzenia. Cage robi tam kawał dobrej roboty.
    O „Agorę” nie mam zamiaru się spierać, bo wychodzę z założenia, że ludzie muszą się różnić, by nie zwariować, więc jak najbardziej szanuję Twoje zdanie, choć ty za pewne doskonale wiesz, co ja o tym myślę :)
    Bardzo podoba mi się Twoja lista najlepszych aktorów 2010 roku. Moja wyglądałaby z pewnością podobnie, jeśli nie kropka w kropkę tak samo. No, a co do ostatecznej listy najlepszych filmów, to oprócz nr 8 i 9 (bo tych filmów JESZCZE nie widziałam), to z każdym się zgadzam. Choć, na mojej liście zamieściłabym na pewno „Agorę”, „Moon”, „Złego porucznika”, „Fish Tank” i „Jaśniejszą od gwiazd”.
    Twoja lista „Najbardziej wyczekiwanych filmów” bardzo optymistycznie mnie nastawiła. Dopiero teraz zdałam sobie sprawę, że czeka nas bardzo ciekawy rok 2011. Nie dość, że w naszych kinach pojawią się bracia Coen, czy Lars von Trier (choć tu jestem raczej osamotniona), to jeszcze zobaczymy „Piratów z Karaibów”, czy „Sherlocka Holmesa 2”. Oj, będzie się działo :)
    Pozdrawiam =]

    • Miałem takie same odczucia co do Złego Porucznika, w tym sceny z starszymi paniami i odcinaniem dostępu do tlenu – nie mniej, jest to wszystko tak wyreżyserowane , tak zagrane przez Cage;a i tak chwilami wbijające w fotel, że postanowiłem wyróżnić takie niecodzienne w sumie kino.
      Co do nowego Larsa von Triera, to jeszcze nic nie słyszałem przyznam się szczerze, ale rozejrzę się i z pewnością będzie to też jeden z moich oczekiwanych filmów :-) Zapewne o wielu ciekawych tytułach jeszcze nie słyszeliśmy, stad raczej przeglądowy charakter mojej listy, ale zgadzam się, rok zapowiada się niezwykle ciekawie.
      pozdrawiam :)

  4. bardzo ciekawe zestawienie
    czasami nasze opinie idą w innym kierunku (patrz: Jak wytresować smoka) aczkolwiek przypomniałeś mi o kilku filmach które musiałbym zobaczyć :)
    Także życzę udanego 2011 i dziękuje za dodanie mnie do listy blogów :D

    pozdrawiam

  5. Popieram!!…
    ale z małymi wyjątkami :D
    Scena roku to moim zdaniem zakończenie Incepcji (od pobudki w samolocie), jeszcze liczy sie slynna scena w korytarzu. W aktorskim rankingu brakuje mi Clooneya za W chmurach, nie widziales chyba, ale brakuje w montazu Wall Street 2.
    I oczywiscie w oczekiwanych brakuje Fightera z Bale’em.
    U mnie ostatnio troche mniej ale obecnie pracuje nad projektem filmowym, wiec wybaczcie :)

    Pozdrawiam
    Alek

    • Nie mogłem zapełnić zestawienia tylko scenami z „Incepcji” :D stąd wybrałem tą, która mnie najbardziej oczarowała ;) Clooney w UP in the Air był niezły, ale powalić mnie nie powalił, Wall Street faktycznie przegapiłem , głównie chyba dlatego, że nie oglądałem jeszcze jedynki (!).
      i wlasnie, „Fighter” wśród oczekiwanych- dobrze że przypomniałeś. Bale jest tam ponoć Oscarowy.
      pozdrawiam!

  6. Bardzo podoba mi się to Twoje podsumowanie. Nie umiem tego wytłumaczyć, ale jakoś tak po prostu, bardzo zgrabne Ci wyszło :)

    Rozśmieszyło mnie tylko trochę to, że trzy filmy, które trafiły u Ciebie do rozczarowań („Agora”, „Samotny mężczyzna”, „Jak wytresować smoka”) są dla mnie wielkimi zaskoczeniami na plus, które zajęły bardzo wysokie miejsca na mojej liście top2010, a dwa filmy będące twoimi zaskoczeniami, są moimi rozczarowaniami („Legendy sowiego królestwa”, „Książę Persji”). Jakoś tak na odwrót się ułożyło :]

    Co do muzyki to polecam gorąco soundtrack Daft Punk do „Tron: Dziedzictwo” bo jest obłędny oraz muzykę do „Th Book of Eli” Atticus Ross, bo jak widzę (a raczej słyszę) podobała Ci się ta do „The Social Network”, więc i ta powinna Ci wpaść w ucho.

    Pozdrawiam :)

    PS. Uśmiałem się przy kwiatkach :D Czego to ludzie nie wpisują w wyszukiwarkę.

    • Cieszę się, że taka forma podsumowania przypadła do gustu :)
      Co do rozbiezności, no cóż, nie da się ich uniknąć w tego typu zestawieniach ;)
      a jeśli chodzi o tematy muzyczne to oczywiście obydwu ścieżek wspomnianych przez Ciebie słuchałem, ale niestety żadna mnie nie powaliła na tyle , aby trafić do top12, stąd ich tamtejszy brak ;) Co innego „Social Network” :D
      pozdrawiam

  7. Fajny pomysł z listami najlepszych scen i najciekawszych pomysłów. Ja w tym roku niestety nie widzialem zbyt wielu filmów, więc nie mogę zbyt wiele polemizować. Dla mnie najgorsza w tym roku była „Maczeta”, Rodriguez zawiódł mnie na całej linii.

    • „Maczeta” najgorsza? Rodriguez to dla mnie kiepski reżyser, ale że aż tak źle..ogólnie opinie słyszałem, że nie jest najgorzej . No nic, zobaczę kiedyś, bo muszę i tak zaliczyć taki głośny tytuł w końcu :D
      pozdrawiam

      • „Maczeta” jest zajebista, po prostu :) Trudno mi zrozumieć, że ktoś może oczekiwać od tego filmu czegoś więcej. Podobnie jak „Niezniszczalnych” także i „Maczetę” trudno zaliczyć do najlepszych filmów roku, ale to nie oznacza, że są złe – są po prostu fajne. I tyle…

  8. Widzę, że aż trzy animacje załapały się do top10 filmów roku. Ten typ kinematografii już na stałe wszedł do historii kina ;-) Co do wyboru filmów i wszystkich topów nie będę się do tego odnosił. O gustach się przecież nie dyskutuje.
    No i gratulacje zrobienia listy ‚kwiatkuff’. Połowa z nich sprawiła, że przez cały dzień będę miał dobry humor myśląc o tym, co ludzie wypisują…
    „prosze o wytłumaczenie koncowki filmu incepcja / o co chodzi w filmie wyspa tajemnic???” – zawsze mówiłem, że kino to nie jest rozrywka dla każdego… To już nie te czasy, kiedy wszystko było podane na talerzu, reżyser przedstawiał wszystko jasno, wyraźnie i czytelnie. Dobrze, że czasami wymaga się od widza czegoś więcej, niż tylko siedzenia przed ekranem.
    „jak sie pisze hannah montana od tyłu” – ekhm… czasami brak komentarza jest najlepszym komentarzem ;-)
    Pozdrawiam

    • Dla mnie to był rok świetnych animacji zdecydowanie :-) Stąd wyjścia nie było- musiałem aż 3 tytuły umieścić na swojej liście,
      owszem o gustach się nie dyskutuje, ale o filmach, to co innego , więc śmiało ;)
      co do kwiatków, to przyznam się szczerze, że czasem pożera mnie od ciekawości kim są ludzie będący w stanie napisać w googlach coś takiego jak ta ‚hannah montana” – i czy piszą to na trzeźwo :)
      pozdrawiam :-)

  9. Zgadzam się prawie ze wszystkim… zwłaszcza podoba mi się wstawienie do jednych z najlepszych scen sceny z łapą wilka z Fantastycznego Pana Lisa ( uwielbiam ten moment). nie zgodzę się natomiast z negatywną oceną „Samotnego Człowieka” – jestem chwilę po seansie i lekturze książki i moim zdaniem film Forda przerasta oryginał ale w dużym stopniu pozostaje wierny duchowi książki co nie jest łatwe. Nie uważam by zapomniano o stronie emocjonalnej na rzecz wizualnej – wręcz przeciwnie byłam oczarowana tym ile emocji jest w tym filmie przy minimalnych środkach wyrazu. Z resztą pietyzm Georga łączyłabym raczej z charakterem a nie z orientacją seksualną. Moim zdaniem to jeden z lepszych filmów w zeszłym roku na ekranie.

    • @ratyzbona:
      co do „Single Man” powiem tak: jestem w stanie zrozumieć tych, co mówią, że uważają ten film za świetny. a że mnie jakoś to wszystko nie ruszyło- … cóz, jeden z ciekawszych filmów na ekranach – to na pewno :)
      a co do „fantastycznego Pana Lisa” to cieszę się, że mamy podobne zdanie.

      @ajar:

      Jakiś na pewno :D Chociaż ja wychodzę z założenia, że czasem warto obejrzeć jakiegoś gniota dla równowagi.

Skomentuj

